STORYOUS MÍŘÍ K OVLÁDNUTÍ POLSKÉHO TRHU S CHYTRÝMI GASTROPOKLADNAMI
Gastrotechnologický start-up Storyous výrazným způsobem posílil svojí pozici na polském trhu. Podařilo se mu navázat partnerství s největším distributorem pokladen NOVITUS a společně vytvořit nový produkt pro polské restauratéry. Kombinovaná gastronomická pokladna s dotykovým systémem Storyous se takřka okamžitě stala bestsellerem, nabízí ji ¾ všech distributorů pokladen v Polsku. Jen v průběhu června Storyous prodal polským podnikům stovku licencí. Pomáhá jak blížící se novela zákona, která část obchodníků opět donutí vyměnit jejich pokladny, tak renomé, které si při zavádění EET Storyous vydobyl na českém trhu.
Storyous zahájil vstup do Polska před rokem. Díky tomu, že se tamní trh v mnoha ohledech podobá tomu českému, mohl Storyous čerpat z tuzemských zkušeností. V současnosti zde dosáhl již na 30 % podílu tržní jedničky v segmentu chytrých gastronomických pokladen, při současném tempu růstu ji však do konce třetího kvartálu překoná.
„Polský gastronomický trh roste raketovým tempem a naprostá většina nově vznikajících podniků považuje chytrý gastronomický systém za základ pro řízení podniku. V tomto jsou polští podnikatelé výrazně zodpovědnější, než čeští. Možná i kvůli tomu, že provozní náklady ve velkých polských městech jsou vyšší než u nás,” myslí si Igor Třeslín, CEO Storyous. “Storyous je přitom v současnosti jediné finančně výhodné, a přitom o úroveň vyspělejší řešení, máme tedy jasnou konkurenční výhodu.”
Zájem o chytré pokladny v Polsku zvyšuje také legislativa. Zatímco v České republice vášně spojené s EET postupně opadají, v Polsku se naopak stupňují. Právě u našich severních sousedů bude totiž obdoba české elektronické evidence tržeb zavedena v příštím roce. Polské obchodníky, zvyklé na fiskální pokladny od roku 1994, bude čekat již druhá obměna pokladen za posledních 5 let.
„Polští restauratéři a hospodští Storyous velmi dobře vnímají. Ti, kteří nás sledují již delší dobu bez nadsázky zmiňují, že náš ikonický dřevěný stojánek byl skutečným vítězem české mediální smrště kolem EET. I díky dobrým zkušenostem z tuzemska jsme v Polsku etablováni jako špičkové gastronomické řešení,” zmiňuje Třeslín.