Renault Wind 1.6 16V Exception

S názvem Renaultu Wind se marketingové oddělení Renaultu skutečně trefilo. Vítr ve vlasech si v něm užijete až až…

S názvem Renaultu Wind se marketingové oddělení Renaultu skutečně trefilo. Vítr ve vlasech si v něm užijete až až…

Anebo mělo vedení značky spíš na mysli, že s novinkou pojedete s větrem o závod? To by k testované verzi s motorem 1.6 16V také pasovalo. Vysoký výkon 98 kW by mohl svádět k domněnce, že agregát dopuje turbodmychadlo, ve skutečnosti si ale vystačí s atmosférickým plněním. S pouhých 3,8 metru dlouhým vozem dokáže motor slušně zacvičit, k radosti z řízení dopomáhá také hravý podvozek a relativně citlivé řízení. Pozor je ale třeba si dát na nerovnostech, protože kvůli malým rozměrům a tvrdě nastavenému pérování má wind tendenci uskakovat. Řazení je vcelku přesné, převodovka má ale jen pět stupňů, takže na dálnici spotřeba roste z asi sedmi a půl na deset litrů.

Vraťme se však ke karoserii a už na začátku vzpomínanému foukání. Renault Wind je vysoký jen 1381 mm, přičemž sedadla jsou na roadster umístěna relativně vysoko. Výsledkem je, že osoby s výškou už od cca 175 cm mají hlavu prakticky na úrovni horní hrany předního skla, takže foukání větru začíná být nepříjemné již od rychlosti asi 70 km/h. Vítr však nepříjemně cirkuluje prakticky v celém prostoru interiéru, takže ani menší postavy na tom nejsou o moc lépe. Elektrické složení nebo natažení střechy trvá pouhých 12 sekund (vůz musí stát), jednoduchý plochý díl se prostě jen překlopí dozadu, kde se schová do víka zavazadlového prostoru. V něm tak stále zůstává solidních 0,270 m3 pro náklad. Víko je ale zejména se složenou střechou relativně těžké, o to víc jsme na něm postrádali madlo.

Design přístrojové desky je podobně hravý jako u karoserie, na dveřích zaujmou netradiční kožená poutka místo madel. Designéři ale pozapomněli na odkládací prostory, najdeme zde jen malé kapsy ve dveřích. U roadsteru často používané spínače stahování oken jsou utopeny daleko před řadicí pákou, naopak dobře po ruce jsou jednoduše uspořádaná tlačítka klimatizace. Tou disponuje už základní model, nechybějí mu ani litá kola, ESP, tempomat či polokožené čalounění. S ohledem na to hodnotíme základní cenu 399 900 Kč jako příznivou, byť za ni místo testované šestnáctistovky dostanete přeplňovaný motor 1.2 TCe. I ten však svým výkonem postačí, ve zrychlení za větším bratrem zaostává jen o 1,3 s (10,5 vs. 9,2 s).

Sloupek