V Praze je podle marketingové ředitelky PIS Kateřiny Pavlitové v současné době zhruba 25 minipivovarů a stále přibývají nové. "Momentálně se v Praze vaří na 20 různých druhů piva, což bylo dřív úplně nemyslitelné, " uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Zatímco ještě v polovině 90. let minulého století byla pivní nabídka v Praze tvořena pouze ležákem, dnes je nabídka díky trendu minipivovarů mnohonásobně širší.
Pivní pestrost v české metropoli je dnes podle Šuráně jedna z největších v Evropě. Zároveň se výrazně zvýšila pivní kultura v pražských hospodách a restauracích. "Pivo se začíná dostávat na tu úroveň, kde by mělo být, kam jsme ho bohužel 40 let trochu zašlapávali," poznamenal s tím. Do Prahy například již dnes téměř nejezdí výpravy mladých Britů kteří do české metropole před pár lety ve velkém počtu směřovali za vidinou levného alkoholu a nočního života.
Pro objednání noclehu v rámci akce bude zájemcům sloužit formulář na webu www.doprahyzapivem.cz. Po příjezdu si v hotelu vyzvednou tištěného pivního průvodce Prahou a kuponovou knížku. V průvodci najdou tipy, které pivnice, pivovary, pivní bary i pivní lázně mohou v Praze navštívit. Kuponová knížka zahrnuje na čtyři desítky speciálních nabídek. V jejich rámci lidé dostanou ve vybraných podnicích za svou útratu pivo navíc zdarma, dárek či budou moci podniknou zdarma exkurzi do pivovaru.
Podle Otakara Johna z Asociace hotelů a restaurací ČR přespává v pražských hotelech oproti srovnatelným turistickým destinacím v zahraničí stále velmi málo domácích turistů, ačkoliv v posledních letech jejich podíl roste. Z ročních zhruba 13,5 milionu přenocování v Praze představuje česká klientela jen desetinu. Například ve Vídni tvoří rakouští hosté čtvrtinu a v Berlíně Němci 60 procent hotelových klientů. Podobná kampaň by měla pomoci nalákat české návštěvníky do Prahy.
"Řada našich členských hotelů přišla s velmi zajímavými nabídkami," podotkl John s tím, že jedním z důvodu načasování kampaně na konec října a listopad je skutečnost, že hlavní turistická sezona již skončila. Do akce se zapojí okolo tří desítek tří až pětihvězdičkových hotelů. Slevy by mohly dosahovat 30 až 40 procent z cen běžných v tomto období a budou se pohybovat podle kategorie hotelu a destinace zhruba od 900 do 2500 Kč včetně snídaně.
zdroj: ČTK