Praha bude lákat české turisty za pivní gastronomií

Praha chce domácí turisty přilákat na pivní gastronomii. Pražská informační služba (PIS) proto 27. října zahájí kampaň za zhruba milion korun. Tři desítky hotelů při ní do konce listopadu nabídnou ubytování za výhodnější ceny. Turisté obdrží speciálního pivního průvodce a mapu s kupony, za něž dostanou ve vybraných podnicích piva zdarma, dárky či volné vstupy. Na tiskové konferenci to dnes uvedli zástupci PIS, minipivovarů a hotelů.

V Praze je podle marketingové ředitelky PIS Kateřiny Pavlitové v současné době zhruba 25 minipivovarů a stále přibývají nové. "Momentálně se v Praze vaří na 20 různých druhů piva, což bylo dřív úplně nemyslitelné, " uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Zatímco ještě v polovině 90. let minulého století byla pivní nabídka v Praze tvořena pouze ležákem, dnes je nabídka díky trendu minipivovarů mnohonásobně širší.
 
Pivní pestrost v české metropoli je dnes podle Šuráně jedna z největších v Evropě. Zároveň se výrazně zvýšila pivní kultura v pražských hospodách a restauracích. "Pivo se začíná dostávat na tu úroveň, kde by mělo být, kam jsme ho bohužel 40 let trochu zašlapávali," poznamenal s tím. Do Prahy například již dnes téměř nejezdí výpravy mladých Britů kteří do české metropole před pár lety ve velkém počtu směřovali za vidinou levného alkoholu a nočního života.
 
Pro objednání noclehu v rámci akce bude zájemcům sloužit formulář na webu www.doprahyzapivem.cz. Po příjezdu si v hotelu vyzvednou tištěného pivního průvodce Prahou a kuponovou knížku. V průvodci najdou tipy, které pivnice, pivovary, pivní bary i pivní lázně mohou v Praze navštívit. Kuponová knížka zahrnuje na čtyři desítky speciálních nabídek. V jejich rámci lidé dostanou ve vybraných podnicích za svou útratu pivo navíc zdarma, dárek či budou moci podniknou zdarma exkurzi do pivovaru.
 
Podle Otakara Johna z Asociace hotelů a restaurací ČR přespává v pražských hotelech oproti srovnatelným turistickým destinacím v zahraničí stále velmi málo domácích turistů, ačkoliv v posledních letech jejich podíl roste. Z ročních zhruba 13,5 milionu přenocování v Praze představuje česká klientela jen desetinu. Například ve Vídni tvoří rakouští hosté čtvrtinu a v Berlíně Němci 60 procent hotelových klientů. Podobná kampaň by měla pomoci nalákat české návštěvníky do Prahy.
 
"Řada našich členských hotelů přišla s velmi zajímavými nabídkami," podotkl John s tím, že jedním z důvodu načasování kampaně na konec října a listopad je skutečnost, že hlavní turistická sezona již skončila. Do akce se zapojí okolo tří desítek tří až pětihvězdičkových hotelů. Slevy by mohly dosahovat 30 až 40 procent z cen běžných v tomto období a budou se pohybovat podle kategorie hotelu a destinace zhruba od 900 do 2500 Kč včetně snídaně.
 
zdroj: ČTK

Sloupek