Nové banky stále získávají klienty od velkých, mají jich statisíce

Menší banky, které začaly na tuzemském trhu fungovat v posledních letech, získaly zatím přes čtvrt milionu klientů. Ti k nim podle jejich vyjádření přicházejí především od velkých tuzemských bank. Vyplývá to z ankety ČTK mezi Zuno Bank, Air Bank a Equa Bank. Banky lákají klienty především na vedení účtu zdarma, lepší služby, transparentnost nebo výhodné úročení spořicích účtů. 

Internetová Zuno Bank, která zahájila činnost v polovině roku 2011, získala dosud v ČR a na Slovensku 200.000 klientů. Průměrný věk klienta je 37 let, na účtu má průměrně 9600 Kč a 100.700 Kč má naspořeno. Obvyklý klient Zuno si většinou půjčuje částku okolo 133.000 Kč a povolený limit přečerpání na kreditní kartě má 58.700 Kč. 
    
Air Bank ze skupiny PPF, která zahájila provoz v listopadu 2011, dosud získala zhruba 220.000 klientů. V samotném loňském roce to bylo 125.000 klientů. "Důvodem rychlého růstu byl především velký zájem klientů o náš úročený běžný účet. Loni si k nám například převedlo celý svůj běžný účet s využitím kodexu mobility čtyřikrát více klientů než o rok dříve. Přes 95 procent klientů k nám tímto způsobem přešlo jen z pěti velkých bank, České spořitelny, ČSOB, Komerční banky, GE Money Bank a Raiffeisenbank," řekl ČTK mluvčí banky Vladimír Komjati. 
    
Equa Bank, která vznikla v červnu 2011 z Banco Popolare, má zhruba 75.000 klientů. "Ve třech čtvrtinách případů k nám klienti přicházejí z velkých bank," uvedla mluvčí banky Markéta Dvořáčková. 
    
I když nové banky získávají klienty především na úkor velkých bank, odborníci dlouhodobě upozorňují, že vzhledem k jejich velikosti bude úbytek klientů pro velké banky zanedbatelný. Dohromady mají tři největší tuzemské banky miliony klientů. Největší tuzemskou bankou podle počtu klientů je Česká spořitelna. Celá její skupina měla ke konci loňského září 5,3 milionu klientů. 
 
zdroj: ČTK

Sloupek