Nemocnice Na Bulovce oživila Spidermana

Ve dnech 27. a 28. listopadu 2012 proběhl v Congres Hotelu Clarion Praha pod záštitou 1. místopředsedy Senátu MUDr. Přemysla Sobotky již 7. ročník mezinárodní odborné konference „Efektivní nemocnice 2012 – Strategie nemocnic a zdravotních pojišťoven“. Nechyběla zde ani Nemocnice Na Bulovce s přednáškou o využití sociálních sítí a komunikaci s veřejností s názvem „Oživený Spiderman.“

Konferenci pořádal HealthCare Institute. Vystoupil zde mimo dalších významných hostů i Ing. Marcel Forai, MPH, generální ředitel Všeobecnej zdravotnej poisťovne SR, a.s. Konference měla za cíl porovnat si a sdílet zkušenosti ředitelů a vrcholových manažerů nemocnic a zdravotních pojišťoven v České republice, ukázat inspirující příklady, co se osvědčilo v řízení nemocnic a zdravotních pojišťoven. Jednotlivá témata byla podpořena i panelovou diskusí. Nemocnice na Bulovce svou prezentací chtěla účastníkům na konkrétních příkladech ukázat, že komunikace s veřejností je nezbytná, a její efekt se násobí, je-li správně cílená a distribuovaná,  tzn. nevynechá-li se žádný dostupný komunikační kanál, který se v dnešní době lidé naučili používat.

Ředitel Nemocnice Na Bulovce MUDr. Petr Zajíc MBA si pro své vystoupení zvolil příznačný název “Oživený Spiderman”. “Letos je padesáté výroční vydání prvního komiksu se Spidermanem, který se naučil produkovat a dokonale využívat sítě. A naše nemocnice patří mezi zdravotnická zařízení, která v celé republice asi nejkomplexněji také využívají sítě, v tomto případě však sociální,” řekl na úvod své přednášky Petr Zajíc a dodal: “Snažíme se totiž s veřejností komunikovat přirozeným a civilním způsobem, ale přitom atraktivní formou.”
 
Podle ředitele Zajíce totiž přichází doba, kdy se z pacientů stávají e-pacienti. “Asi mnozí z vás slyšeli větu – nevěřím lékaři, který před sebou nemá počítač. A to je právě hlavní krédo zmiňovaných e-pacientů, u kterých musíme počítat s tím, že jsou aktivní, chtějí být partnery ve zdravotní péči a sami si vyhledávají informace. A naší povinností je jim tyto informace také v odpovídající formě poskytnout.”
 
Jeho slova jasně dokazují i statistiky. V USA dnes vyhledává informace o zdraví přes 80 procent lidí, z toho 94 procent k tomu využívá facebook. V České republice internet pro hledání zdravotních informací užívá 44 procent obyvatel. “Sám jsem při své stáži ve Spojených státech v Mayo Clinic zažil typického e-pacienta, který se svým lékařem s odvoláváním se na různé internetové zdroje řešil bradavici na plosce nohy a během půlhodinové debaty probrali všechny možné souvislosti a možnosti včetně nejnovějších výzkumů. To bylo ale v roce 1996 a nyní se s touto realitou setkáváme i u nás,” pokračoval dál Petr Zajíc a část o sociálních sítích uzavřel následujícím doporučením: “Co z toho pro nás vyplývá? Jednoduché pravidlo. Na Bulovce sociální sítě nevymetáme koštětem, ale chytáme do nich své “mouchy”. Sociální sítě jsou totiž vítaným pomocníkem v komunikaci nemocnice s pacientským světem. Ale samozřejmě nejen s ním.”
 
Prezentace Nemocnice Na Bulovce pokračovala představením dalších možností, jak vytvářet obraz nemocnice coby živého organismu, coby organizace, která je připravena profesionálně pomoci a váží si svých pacientů. “Nemocnice funguje jako firma. Pokud nebude firma se svými klienty komunikovat a nebude se o ně starat, přijde o ně,”  tvrdí ředitel Zajíc.
 
Celou prezentaci Nemocnice Na Bulovce najdete tady
 
Související odkaz

Sloupek