Přes den se budou na mostě odehrávat dynamické zkoušky. V různých rychlostech na něj budou střídavě najíždět auta a tramvaje, která se budou míjet a třeba ve vysoké rychlosti brzdit. V noci pak bude mostní konstrukce vystavena zatěžkávacím zkouškám, při nichž stavaři na most pustí těžká vozidla. "V nočních hodinách je totiž stabilní teplota a konstrukce nejsou ovlivněny působení rozdílných teplot, můžeme tak pozorovat vliv těžkých vozidel na změny v konstrukci mostu," vysvětlil Polák.
Stavba problematického tunelového komplexu, která pochází z éry exprimátora Pavla Béma, měla původně sloužit už v roce 2011. Její dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila. Poslední odklad je kvůli problémům s instalací technologií. Termín zprovoznění zatím není znám. Firma ČKD Praha DIZ mluví o jaře příštího roku.
V průběhu let navíc Blanka zdražila o několik miliard a nynější vedení města neví, jak sporné faktury zákonnou cestou zaplatit. Konečný účet by měl být 36,9 miliardy korun. Kvůli neproplaceným fakturám se Praha soudí s Metrostavem. Čeká ji arbitráž i s dalším věřitelem, firmou Inženýring dopravních staveb.
zdroj: ČTK