Bulovka chce zatraktivnit stravování pro pacienty a návštěvníky nemocnice

Stravování - jak pro pacienty, tak pro návštěvníky i zaměstnance - považuje nemocnice za velmi důležitou službu. 

„Jde přeci jen o specifické prostředí, v mnoha ohledech ne nepodobné městu či obci. Tak jako ve městě bydlíme či do něj jezdíme na návštěvy za známými a příbuznými, podobný pohled se dá uplatnit i pro areál nemocnice. Aby se lidé ve městě či obci cítili dobře a mohli realizovat své zájmy a potřeby, kromě bydlení očekávají od měst a obcí také funkce stravovací, kulturní, volnočasové, historické, vzdělávací apod. Stejným urbanistickým přístupem se řídí i Nemocnice Na Bulovce,“ vysvětluje svůj postoj ředitel nemocnice MUDr. Petr Zajíc, MBA.

I proto dnes v areálu nemocnice najdete drobnou architekturu (pamětní desky aj.), literární a kulturní projekty (poezii a fotografie na lavičkách, výstavy), knihovnu, atd. A samozřejmě dostatečně kvalitní nabídku stravování pro návštěvníky.
 
Důkazem, že oblast stravování nemocnice nepodceňuje, je aktuálně diskutovaný a připravovaný "remodeling" hlavního občerstvovacího zázemí pro veřejnost "Bulovka - marketu", který je otevřený sedm dní v týdnu a je umístěn zhruba uprostřed areálu. Remodeling nespočívá pouze ve změně designu, interiéru a kultivaci prostředí, ale také v nabídce. Nový market by kromě stávající nabídky přidal i orientaci na kávu v podobě Coffe & Snack baru, Mléčného baru, automatického kávovaru a Coffee to go (nabídka do porcelánu i s sebou).
 
V areálu nemocnice jsou dnes čtyři provozovny, které mohou návštěvníci využít ke stravování a občerstvení.  Pacienti i návštěvníci si mohou vybrat z nabídky dvou teplých jídel, polévky, lahůdky, sladkosti, ovoce a zeleninové saláty. Nezapomíná se ani na vegetariány s nabídkou salátů. Samozřejmě tato nabídka je doplněna ještě samoobslužnými automaty s bagetami apod., včetně pití.
 
„S jídlem je to asi stejné jako a estetikou: chutná – nechutná či líbí - nelíbí. Neexistuje 100% chutná, ani neexistuje 100% líbí. Z tohoto pohledu výsledek vyplývající z loňského průzkumu kvality stravy mezi hospitalizovanými pacienty, kdy 63%  z téměř pětistovky dotázaných pacientů chutnalo, není vůbec špatný. Neznamená to však, že by se s tím správný kuchař  ve zdravotnickém zařízení  měl spokojit. Určitě to jde ještě zlepšit. Ono totiž platí, že nejen láska, ale i zdraví prochází žaludkem,“ dodal s nadsázkou Petr Zajíc.

Sloupek